Kde končí rodinná návštěva a začíná domácí invaze?
Když si pár třicátníků pustí přes práh matku jednoho z nich, netuší, že se právě ocitl v komorním očistci. Poklidný život se pomalu mění v chaotické trosky. Pěstěná šedesátnice Valerie je energická diva, která si krok za krokem podmaňuje nejen prostor bytu, ale i mysl jeho obyvatel. Plíživá domácí invaze nabírá na síle, jistoty se otřásají, hranice soukromí bortí. Mají matky a tchýně vždycky pravdu? Myslí to s námi dobře? A nejsou někdy právě proto těmi největšími monstry? Film Přišla v noci Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara na tenké hraně černého humoru a home invasion hororu rozvíjí situaci, kterou v různých obměnách zažil každý z nás.
Režie
Režijní dvojice Pavlíček - Vejnar poprvé spolupracovala na scénáři a režii večera Cen české kritiky. Právě tady se zrodil úmysl spojit síly a vytvořit společný film. Vzhledem ke složitému financování volila dvojice alternativní cestu. Film Přišla v noci vznikl jen díky vkladu režisérů a producentů a osobnímu nasazení celého štábu.
Jan Vejnar (1988) vystudoval režii a scenáristiku na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Do povědomí se zapsal pozoruhodným krátkým filmem Figurant (2019) s Denisem Lavantem v hlavní roli. Ve formálně brilantním a atmosférickém snímku se projevil Janův cit pro režii. S režisérem Davidem Ondříčkem spolupracoval na scénáři snímku Zátopek. V současnosti připravuje samostatný debut Sestra Hana.
Tomáš Pavlíček (1988) má za sebou dva celovečerní filmy, mumblecore z call centra Parádně pokecal (2014) a svéráznou chatařskou rodinnou fresku Chata na prodej (2018). Vedle toho působí na katedře režie na FAMU, kterou vystudoval, a je úspěšným autorem scénářů (mj. Nonstop lahůdky pro Jana Hřebejka).
Ocenění
- MFF KV 2023 Zvláštní uvedení
- Festival Finále Plzeň - cena Studentské poroty pro nejlepší celovečerní film
- Ceny české filmové kritiky - nejlepší film, režie a ženský herecký výkon
- Český lev - nejlepší režie, nejlepší herečka v hlavní roli