Menu

Síla

6. 1. 2022

Jak by měla vypadat mužská síla ve 21. století?

Kamil Fila je otec, filmový publicista, zastánce progresivních hodnot a genderové rovnosti. Ve virtuálním prostoru vystupuje jako neúnavný diskutér a bojovník za spravedlivější společnost, v soukromí prožívá bolestné rozpory mezi svým přesvědčením a jednáním. Filmová fikce a skutečný život se vzájemně zrcadlí a Kamil hledá své lepší já mezi kinosálem, posilovnou a nestálými milostnými vztahy. Jak se stát lepší verzí sebe sama ve chvíli, kdy se ztrácíme ve vlastním životě? Film Martina Marečka Síla zachycuje pět obtížných let v životě Kamila Fily, během kterých se potýká s partnerskými problémy, depresí i hraničním fyzickým experimentem na vlastním těle. Výsledkem je nejen drtivě upřímná výpověď o vnitřním konfliktu a krizi středního věku, ale i obecnější reflexe proměn a podob maskulinity nového milénia.

Rok výroby
2021
Režie
Martin Mareček
Země
Česká republika
Scénář
Martin Mareček
Produkce
Vernes (Jana Brožková, Zdeněk Holý)
Koprodukce
HBO Europe (Tereza Polachová, Hana Kastelicová, Tereza Keilová)
Jazyk
česky
Kamera
Jiří Málek
Nosiče
DCP, MP4
Střih
Jana Vlčková
Přístupnost
od 12 let
Hudba
Jan Burian ml.
Stopáž
92 min
Hrají
Kamil Fila
Žánr
dokument
Premiéra
6. 1.2022

Režie

Martin Mareček (1974) vystudoval Katedru dokumentární tvorby FAMU, na které od roku 2003 vede Realizační tvůrčí dílnu. Byl u zrodu několika společenských aktivit - Letokruh, Jednotka,  Auto*Mat a působil i jako hudebník.  V roli dramaturga se podílí na řadě dokumentárních filmů svých kolegů.

Je autorem pěti oceňovaných celovečerních filmů, držitel dvou Českých lvů a dalších cen:

Hry prachu (2001) byly oceněny jako Nejlepší český dokument na MFDF Jihlava, kde získaly i Cenu diváků, a bodovaly i v zahraničí. Zdroj (2005), který je napínavou analýzou souvislostí těžby ropy v Ázerbájdžánu, získal přes dvacet mezinárodních ocenění. Auto*Mat (2009), osobní příběh aktivity pro zdravější a živější město, byl v roce 2010 v internetovém hlasování České televize a Jihlavského festivalu zvolen jako Dokumentární film desetiletí a soutěžil i na prestižním japonském festivalu v Jamagatě. Film Pod sluncem tma (2011) zachycuje křehká dobrodružství dvou českých rozvojových expertů v zambijské osadě, kterou elektrifikovali solárními panely. Film se stal nejúspěšnějším českým dokumentárním filmem roku 2011, vyhrál MFDF v Jihlavě, obdržel Cenu české filmové kritiky, Českého lva i Cenu Asociace českých filmových klubů. Mysteriózní roadmovie Dálava (2019), získala cenu Trilobit Fites, Cenu české filmové kritiky a Českého lva.