Bretaň, Francie, rok 1760. Talentovaná malířka Marianne dostane zadání odjet do panského domu na izolovaném ostrově a namalovat tam svatební portrét Héloise.
Bretaň, Francie, rok 1760. Talentovaná malířka Marianne dostane zadání odjet do panského domu na izolovaném ostrově a namalovat tam svatební portrét Héloise – mladé dívky z bohaté rodiny, která na přání své matky právě opustila klášter, aby se provdala do Milána. Héloise domluvenému manželství vzdoruje tím, že se odmítá nechat portrétovat, Marianne proto hraje roli najaté společnice a maluje svůj objekt po večerech zpaměti. Mezi oběma dívkami postupně roste vzájemná přitažlivost umocněná blížícím se koncem svobody. Mistrovské dílo francouzské režisérky Céline Sciammy si z letošního festivalu v Cannes odneslo prestižní Queer Palm a Cenu za nejlepší scénář.
Režie
Francouzská režisérka Céline Sciamma (1980), která ve své minimalistické tvorbě akcentuje témata identity, sexuality, přátelství a konfliktů dospívání, vystudovala francouzskou literaturu na pařížské Université Nanterre a současně i film na La Fémis se specializací na scenáristiku (jako scenáristka je podepsána pod výraznými tituly jako je Téchiného drama V sedmnácti či animovaný Můj život cuketky). Pozornost vzbudila už svým celovečerním debutem Akvabely (Naissance des pieuvres, 2007), který byl s úspěchem promítán na festivalu v Cannes. Její druhý celovečerní snímek Klukanda (Tomboy, 2011) získal cenu Teddy na Berlinale, zatímco následující titul Holčičí parta (Bande de filles, 2014) měl premiéru v canneské sekci Directors' Fortnight. Nejnovější film francouzské autorky Portrét dívky v plamenech (2019) už se objevil v Cannes v hlavní soutěži, sklidil fantastické recenze a díky dvěma oceněním je dosud jejím největším úspěchem.
Ocenění
- Nejlepší scénář, Cannes 2019
- Queer Palm, Cannes 2019
- Nejlepší scénář, Evropské filmové ceny 2019