Abla provozuje malé pekařství v Casablance, kde žije společně s osmiletou dcerkou Wardou. Jednoho dne u jejích dveří zaklepe Samia, která se marně snaží sehnat práci a přístřeší.
Osamělá žena v pokročilém stupni těhotenství těžko nalézá v konzervativní marocké společnosti zastání. I Abla napřed příkře odmítne, ale nakonec přeci jen neochotně nabídne pomocnou ruku. Mezi ženami, které jsou zvyklé bolest maskovat hrdostí, se začne rodit silné pouto. V poetických kulisách malého pekařství rozehrává Maryam Touzani v mistrně zrežírovaném debutu Adam svou neokázalou poklonu ženské síle, touze a vytrvalosti v podmínkách nesvobody a represe.
Režie
Maryam Touzani se narodila v marockém Tangeru, vystudovala mediální komunikaci a žurnalistiku v Londýně. Začínala jako scenáristka a režisérka krátkých filmů a dokumentů. Její krátký film Quand ils dorment (2011) získal řadu cen, následující dokument Sous Ma Peau Vieille patřil vzhledem ke svému tématu ženské prostituce k nejdiskutovanějším filmům v Maroku. Adam je její celovečerní debut měl v roce 2019 premiéru v sekci Un Certain Regard na festivalu v Cannes a byl také marockým kandidátem na Oscara. Její druhý film Modrý kaftan měl rovněž premiéru v sekci Un Certain Regard na festivalu v Cannes (2022), kde získal cenu filmových novinářů FIPRESCI.